Antybiotykowe supertrio

23 sierpnia 2017, 12:09

Zespół z Uniwersytetu w Buffalo wykazał, że za pomocą zestawu działających synergicznie 3 antybiotyków można zwalczyć pałeczki okrężnicy (Escherichia coli) z genami mcr-1 i ndm-5, które normalnie sprawiają że są one oporne na antybiotyki ostatniej szansy.



Najkrótsze błyski

26 lutego 2008, 00:28

Zwykle podczas tłumaczenia, dlaczego nie da się zobaczyć obiektów świata atomowego, słuchaczom przedstawiana jest zasada nieoznaczoności Heisenberga oraz porównywane są rozmiary niewielkich przedmiotów (włos, ziarno piasku), z długością fali światła, a następnie atomami i elektronami. I wszystko byłoby pięknie objaśnione, gdyby nie powstał film, na którym widać poruszający się elektron.


Nie tylko jonowe i kowalencyjne

20 lipca 2012, 12:51

Z lekcji chemii wiemy, że istnieją dwa rodzaje wiązań atomowych - kowalencyjne i jonowe. Grupa naukowców z Uniwersytetu w Oslo oraz University of North Dakota teoretycznie dowiodła, że może istnieć trzeci rodzaj wiązań.


Z 6 kategorii emocji zrobiło nam się aż 27

8 września 2017, 12:40

Nowe badanie naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley pokazuje, że ludzkie emocje można przypisać nie do 6, jak dotąd zakładano, ale do 27 kategorii.


Sztuczne mięśnie coraz doskonalsze

25 marca 2008, 13:05

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles wyprodukowali sztuczne mięśnie, które samodzielnie radzą sobie z usterkami. Dzięki nim mogą powstać zarówno lepsze sztuczne kończyny, jak i doskonalsze roboty kroczące.


Nowa rodzina pająków odkryta w Oregonie

20 sierpnia 2012, 16:23

Speleolodzy-amatorzy odkryli w jaskiniach Oregonu nieznaną dotychczas rodzinę pająków. Zwierzęta, znalezione w Górach Siskiyou zostały wysłane do Kalifornijskiej Akademii Nauk, która posiada największa kolekcję pająków na Zachodnim Wybrzeżu


Nadmierny wypas zwierząt w rezerwacie zniszczył 1/3 habitatu pand

4 października 2017, 11:49

Wzmożony wypas zwierząt hodowlanych w chińskim rezerwacie Wanglang zniszczył 1/3 habitatu pandy wielkiej w parku.


Żywe czy nie?

29 kwietnia 2008, 14:43

Co to znaczy być żywym? Zrozumienie tego stanu pojawia się w toku rozwoju dość późno. Szwajcar Jean Piaget wykazał, że dzieci uznają za ożywione obiekty, które samodzielnie się poruszają, np. chmury. O stopniu trudności pojęcia świadczy fakt, że nawet 10-latkowie miewają problemy z ustaleniem odpowiedniego zakresu zjawiska. Naukowcy z Northwestern University zauważyli, że właściwości języka ojczystego dziecka w ciekawy sposób wpływają na nabywanie i rozumienie nie tylko pojęcia bycia ożywionym, ale i innych idei biologicznych (Psychological Science).


Uczenie społeczne u żarłaczy

12 września 2012, 06:11

Młode żarłacze cytrynowe (Negaprion brevirostris) uczą się nowych umiejętności od bardziej doświadczonych osobników. Biolodzy z Macquarie University uważają, że udało im się dowieść, że stereotyp bezmózgiego i prowadzącego samotniczy tryb życia zwierzęcia jest dla rekinów bardzo krzywdzący.


Powstała mapa, ile wapnia spożywają średnio dorośli z całego świata

19 października 2017, 11:37

Analiza globalnego dziennego spożycia wapnia przez dorosłych pokazała znaczące różnice między regionami. Najmniejsze jest ono we wschodniej Azji, a największe w Europie Północnej.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy